Odporność – sposoby wzmocnienia oraz suplementacja w okresie jesienno – zimowym
Odporność – sposoby wzmocnienia oraz suplementacja w okresie jesienno – zimowym

 

Co znajdę w tym artykule?

  • Regeneracyjna siła snu.
  • Dlaczego stres obniża Twoją odporność?
  • Powstrzymaj się przed zakazanymi przyjemnościami - zgubny wpływ używek na naszą odporność!
  • Sport zimą to podstawa sukcesu - dlaczego warto zadbać aktywność fizyczną?
  • Suplementy witaminowe i ich wpływ na zwiększenie odporności.
  • Gdzie znajdziemy najwięcej witaminy C?
  • Dlaczego zimą warto zadbać o swoje jelita i florę bakteryjną?
  • Zapewnij sobie lato w środku zimy poprzez regularną suplementację witaminą D3.
  • Suplementy, które polecamy w okresie jesienno - zimowym

 

 

Odporność to zestaw mechanizmów organizmu człowieka pozwalający wytworzyć odpowiedź immunologiczną, czyli naturalną obronę przed daną chorobą, a dokładnie czynnikami ją wywołującymi.

 

 

Jesień to czas wzmożonych zachorowań na grypę i uporczywych przeziębień. Katar, bolące gardło, złe samopoczucie to tylko niektóre ze skutków choroby spowodowane kontaktem z patogenami i często obniżoną odpornością organizmu. Należy pamiętać, że to właśnie ona jest naturalną barierą ochronną determinującą, czy dany wirus przebrnie przez jej barierę i rozpocznie proces chorobotwórczy.

 

Niestety w naszej szerokości geograficznej okres jesienno – zimowy to prawdziwy wysyp zachorowań. Dlatego rodzi się pytanie – czy możemy się jakoś zabezpieczyć i sprawić, by owe czynniki były dla naszych organizmów bardziej łaskawe. Czy istnieje taki środek, a może należy wykonać kilka kroków w celu wzmocnienia odporności? Odpowiedź na szczęście brzmi TAK.

 

Musisz pamiętać, że jeżeli często „łapiesz” infekcje to Twoja odporność jest obniżona. Możesz ją wzmocnić stosując poniższe rady. Oto kilka z nich:

 

Regeneracyjna siła snu Regeneracyjna siła snu

 

regeneracyjna siła snu

 

Postaw na SEN! Przemęczony organizm jest bardziej podatny na choroby. Dlatego też w związku z tym warto skupić się na poprawie jakości i długości snu. Nie wystarczy jedynie spać książkowo 8h, a starać się aby nasz sen był głęboki, bez wybudzeń i ciągłego wstawania. Możemy spać 8h i być zmęczeni, a czuć się wypoczęci śpiąc raptem 6h. Wszystko zależy od owej jakości snu. Z tego też powodu warto wdrożyć suplementację takimi preparatami, jak GABA, Melatonina, czy tryptofan. To naturalne składniki, które mogą Ci pomóc wzmocnić efekt wypoczęcia w trakcie snu i poprawić jego jakość.

 

 Dlaczego stres obniża Twoją odporność?Dlaczego stres obniża Twoją odporność?


Tak jest! Stres, jak pokazują liczne badania powoduje mocne upośledzenie układu odpornościowego. Przyjmuje się, że osoby pracujące lub żyjące w mocnym stresie mają o ok. 20 % większe ryzyko zachorowania na grypę! W redukcji podwyższonej nerwowości pomagają przede wszystkim preparaty naturalne – wyciąg z szyszki chmielu lub waleriana. Pomocną może okazać się także suplementacja witaminami z grupy B – mającymi za zadanie regenerować układ nerwowy. Należy także pamiętać o kwasach omega 3, które umiejętnie stosowane wpływają na prawidłowe funkcjonowanie nerwów. Jeżeli w naszym organizmie występują zwiększone ubytki tych tych witamin możemy pomyśleć o ich uzupełnieniu poprzez suplementy takie, jak Now Foods Vitamin B-50, Trec Vitamin B-Complex oraz Olimp Gold Omega 3 D3 + K2 Sport Edition polecany szczególnie osobom o wysokiej aktywności fizycznej w ciągu dnia.

 

Unikaj używek Powstrzymaj się przed zakazanymi przyjemnościami!


Używki? Stanowcze NIE! Alkohol, kawa i papierosy powodują degradacje witamin poprawiających nasze zdrowie, dlatego pośrednio przyczyniają się do obniżenia m.in. odporności, ale również wielu innych negatywnych skutków ubocznych, jak chociażby obniżenie warunków psycho-fizycznych w sporcie.

 

Bądź aktywny i uprawiaj sportSport zimą to podstawa sukcesu!


Pamiętaj aby w zimie aktywnie uprawiać sport

 

Postaw na aktywność fizyczną. Doskonałą receptą na zwiększenie odporności jest wspomniana aktywność fizyczna. Powoduje wzmożony wyrzut endorfin – tzw. hormonów szczęścia oraz sprawia, że rzadziej zapadamy na choroby. Należy jednak pamiętać, aby wysiłek był umiejętnie zaplanowany, gdyż więcej często nie oznacza lepiej. Już same spacery mogą zdziałać cuda! Do dzieła!

 

Suplementy witaminowe Suplementy witaminowe i ich wpływ na zwiększenie odporności


Nie zapomnij o dobrym kompleksie witamin. Często życie w biegu i praca sprawiają, że nie jesteśmy w stanie utrzymać zdrowej i zbilansowanej diety bogatej w pełny pakiet witamin i składników mineralnych. Tutaj z pomocą przychodzą popularne suplementy witaminowe gwarantujące łatwe i wygodne uzupełnienie niedoborów. Należy jednak pamiętać, aby zawierały składniki dobrze przyswajalne i w odpowiednich dawkach.

 

Aby uzupełnić swoje niedobory postaw na sprawdzone suplementy witaminowe

 

Szczególnie dobrze działają suplementy przygotowane specjalnie z myślą o kobietach i mężczyznach, ponieważ zarówno Panie, jak i Panowie potrzebują odpowiednio innych dawek witamin. W tej kategorii na naszym rynku wyróżnić można witaminy marki NOW Adam i NOW Foods Eve.

 

Oczywiście musimy tez pamiętać o zwiększonym zapotrzebowaniu naszej odporności na dostarczanie witaminy C, która szczególnie w tym okresie powinna być na bieżąco uzupełniana poprzez spożywanie odpowiedniej żywności.

 

Gdzie jest najwięcej witaminy C? Gdzie znajdziemy najwięcej witaminy C?


Przede wszystkim w warzywach i owocach, choć można ją znaleźć również w mięsie i nabiale a także orzechach. Należy pamiętać, że gotowanie i smażenie owoców oraz warzyw może prowadzić do degradacji i znacznych ubytków witaminy C, dlatego najlepiej je spożywać w stanie surowym.

 

Najwięcej witaminy C znajdziemy w:

  • dzikiej róży
  • kiwi
  • czarnej porzeczce
  • truskawce
  • cytrynie
  • pomarańczy
  • grejpfrucie
  • malinach
  • gruszkach
  • kapuście (zwłaszcza kiszonej)
  • fasoli szparagowej
  • szpinaku
  • cykorii
  • burakach
  • rzodkiewce
  • pomidorach
  • orzechach włoskich

 

Witaminę C można też z powodzeniem przyjmować w formie suplementów diety, które mogą szybko i skutecznie uzupełnić jej braki. W tej kategorii możemy polecić preparaty takie, jak: Now Foods Vitamin C-1000, Trec Vitamin C 500 lub Ostrovit Vitamin C.

 

Zadbaj o jelita i odpowiednią florę bakteryjną Dlaczego zimą warto zadbać o swoje jelita i florę bakteryjną?


Prawidłowa flora bakteryjna człowieka jest gwarantem zdrowia i dobrego samopoczucia poprzez stymulowanie układu odpornościowego, regulację rozwoju jelit oraz produkcję witamin. Tutaj również należy wybrać dobry preparat zawierający odpowiednią liczbę szczepów bakterii, np. Olimp Colonbiotic.

 

W zimie uzupełnij witaminy D3! Zapewnij sobie lato w środku zimy poprzez regularną suplementację witaminą D3.


Pamiętaj o suplementacji witaminy D3

 

Jesień i zima to czas najmniejszego nasłonecznienia, a co za tym idzie produkcji witaminy D3 przez nasze organizmy. Dlatego też warto rozważyć suplementację tego składnika z zewnątrz w postaci odpowiedniego preparatu. Wpływa ona bezpośrednio na aktywność limfocytów i sprawia, że lepiej radzą sobie z różnymi patogenami, a co za tym idzie – przyczynia się do poprawy odporności. Przyjmuje się, że w naszej szerokości geograficznej w zależności od człowieka rozsądna dawka to ok. 2000-5000 IU witaminy D3. W tej kategorii suplementów diety możemy polecić szczególnie dwa preparaty Now Foods Vitamin D3 5000iu oraz Trec Vitamin D3+K2.

 

W tym roku jesień rozpieszcza nas ciepłymi temperaturami i piękną słoneczną aurą, jednak zimniejsze zbliżają się do nas wielkimi krokami. W tym celu zadbajmy o naszą codzienną dietę, aktywność fizyczną, a także jeżeli zachodzi taka potrzeba o uzupełnienie niezbędnych witamin i minerałów poprzez odpowiednio dobraną suplementację.

 

Autor tekstu:  Patryk Rychter - specjalista żywieniowy, trener personalny

 

Jeżeli masz pytania dotyczące odpowiedniej suplementacji w okresie jesienno – zimowym napisz do naszego specjalisty Patryka Rychter na patryk.rychter@fitpaker.pl.

 

Suplementy występujące w tym artykule Suplementy, które możesz spotkać w tym artykule

 

Suplement poprawiający jakość snu

Zobacz Trec GABA?

Trec Gaba

 

 

Zadbaj o układ nerwowy!

Zobacz Now Foods B-50

Now Foods Vitamin B-50

 

 

Zobacz Trec Vitamin B-Complex

Trec B-Complex

 

 

Pamiętaj o kwasach Omega 3

Zobacz Teraz Olimp Gold Omega 3 D3 + K2 Sport Edition!

Olimp Gold Omega 3

 

 

Witaminy dla Niego?

Zobacz Now Foods Adam!

Now Foods Adam

 

 

Witaminy dla Niej?

Zobacz Now Eve!

Now Foods Eve

 

 

Szukasz sprawdzonej witaminy C?

Zobacz Now Foods Vitamin C-1000?

Now Foods Vitamin C 1000

 

 

Pamiętaj o probiotyku?

Zobacz Olimp Colonbiotic?

Olimp Colonbiotic

 

 

Zapewnij sobie pogodę ducha z witaminą D3!

Zobacz Now Foods Vitamin D3 5000iU

Now Vitamin D3

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl