Rozgrzewka na Stoku – czyli jak prawidłowo rozgrzać mięśnie przed zjazdem na stoku?
Rozgrzewka na Stoku – czyli jak prawidłowo rozgrzać mięśnie przed zjazdem na stoku?

 

Co prawda zima jakby w tym roku trochę zaspała, a na dworze bliżej nam do wiosny niż zimowej aury, to jednak w kurortach górskich można już zaznać zimowego szaleństwa i pośmigać na nartach czy snowboardzie. Zanim jednak oddamy się zimowym aktywnościom warto przemyśleć, jak prawidłowo wykonać rozgrzewkę na stoku, aby maksymalnie zabezpieczyć się przed kontuzją i odpowiednio rozgrzać swoje mięśnie i ciało.

Komu polecamy ten suplement diety? Jak długo przeprowadzać rozgrzewkę?

 

W zimowej aurze nasze mięśnie potrzebują optymalnego czasu, aby odpowiednio się rozgrzać dlatego naszą narciarską rozgrzewkę powinniśmy przeprowadzić na tyle długo aby odpowiednio rozgrzać poszczególne partie mięśniowe i jednocześnie przyspieszyć swój puls. Instruktorzy narciarstwa zalecają w tym względzie rozgrzewkę w okolicach 10 minut. Taki czas powinien wystarczyć abyśmy odpowiednio rozgrzali nasze mięśnie.

 

rozgrzewka narciarza

 

Komu polecamy ten suplement diety? Bieg w miejscu

 

Aby wyprowadzić swoje ciało i umysł z zimowego letargu, warto na początku zastosować bieg w miejscu, który pomoże nam przyspieszyć bicie serca oraz pobudzić krążenie. Biegać możemy oczywiście również na boki, do tyłu, do przodu, chodzi o to aby rozgrzać nasze stawy i mięśnie oraz je aktywować do wysiłku na stoku.

 

Komu polecamy ten suplement diety? Skręty głowy

 

Zarówno barki, łokcie, jak i nadgarstki są mocno narażone na kontuzję podczas wszelkich upadków, dlatego nie możemy pominąć ich w swoim planie rozgrzewkowym. W tym celu możemy wykonać standardowe krążenia barków zarówno w przód, jak i w tył oraz krążenie łokci i nadgarstków.

 

Komu polecamy ten suplement diety? Barki, łokcie i nadgarstki

 

Dotychczas przeprowadzane badania laboratoryjne nie wykazały skutków ubocznych u zdrowych osób stosujących suplementację. Stwierdzono też, że suplementacja preparatów w zalecanych dawkach jest bezpieczna. Aby jednak podtrzymywać zasadność badań, należy pamiętać, aby porcje odżywki były ściśle dostosowane do treningu i uwzględnione w bilansie diety. Nie ma możliwości, aby białkowe koktajle były jedynymi źródłami pożywienia, chociaż są bardzo pożywne, co może być mylące.

 

Komu polecamy ten suplement diety? Tułów

 

Dobrze rozgrzany tułów sprawia, że jazda na nartach staje się bardziej komfortowa i po prostu łatwiejsza, szczególnie w na początku naszych przygód z nartami czy snowboardem. W tym celu wystarczy wykonać kilka podstawowych ćwiczeń. Na początku wykonajmy zwykłe krążenie bioder, w obie strony. Po tym ćwiczeniu możemy, stanąć trochę szerzej, wziąć nasz kijek oburącz nad głowę i wykonać kilka skrętów tułowia. W tej samej pozycji możemy wykonać skłony na boki, pamiętając aby trzymać kijek uniesiony nad głową.

 

Komu polecamy ten suplement diety? Nogi, kolana i kostki

 

Jako, że nasze kolana i nogi bezpośrednio uczestniczą w zimowych atrakcjach na stoku, to właśnie im powinniśmy poświęcić największą uwagę i starannie je rozgrzać przed pierwszym zjazdem. W tym celu możemy wykonać wypady do przodu i na boki które będą bezpośrednio symulowały nasze pozycje zjazdowej. Dla ułatwienia możemy podeprzeć się naszymi kijkami.

 

Następnie powinniśmy trochę uwagi poświęcić naszym kolanom. W tym celu możemy stabilnie stanąć na szerokość bioder, na kolana położyć nasze dłonie i w lekkim przykucnięciu wykonać po 10-15 krążeń kolan w obie strony, a także krążenia na zewnątrz lub do środka kolan.

 

rozgrzewka na stoku

 

Praktycznie już na koniec powinniśmy też zająć się rozgrzewką kostek. W tym celu możemy podeprzeć się na naszych kijkach i wykonać standardowe krążenie kostek o podłoże w obie strony. Aby ćwiczenie odniosło lepszy rezultat możemy dodatkowo odpiąć nasze buty narciarskie aby kostka miała większą swobodę ruchów.

 

Komu polecamy ten suplement diety? Koniec rozgrzewki

 

Na sam koniec rozgrzewki możemy jeszcze zaktywować i rozgrzać jeszcze nasze ciało podnosząc jednocześnie nasz puls, np. poprzez wykonanie kilku pełnych i głębokich przysiadów. Tak wykonana rozgrzewka pomoże nam wzmocnić nasze mięśnie, a także uchroni nas przed niepożądanymi kontuzjami.

 

Komu polecamy ten suplement diety? Czy coś jeszcze?

Pamiętajmy, że całodzienna jazda na stoku wymaga od nas sporo wysiłku i energii, dlatego warto mieć pod ręką zdrowe i pożywne przekąski, które pomogą nam zachować siłę przez cały dzień. Istnieje wiele ciekawych przepisów na przekąski tego typu które bez trudu znajdziemy w sieci, jednak jeżeli nie masz czasu na ich przygotowanie zawsze możesz ratować się np. przy pomocy pysznych i wartościowych batonów proteinowych, które naładują Ci baterię kiedy tylko tego zapragniesz. Ich niewielkie rozmiary sprawiają, że możesz mieć je zawsze przy sobie, dlatego zawsze warto wziąć parę sztuk na stok ze sobą. Szczególnie polecamy Olimp Gladiator.

 

Oczywiście wiele przepysznych i pożywnych batoników znajdziesz w naszym sklepie, jak również żele energetyczne, które równie szybko pomogą utrzymać Twoją energię na najwyższym poziomie.

 

Zobacz nasze propozycje na stok i miej zawsze zapas energii podczas zimowego szaleństwa:

 

 Zobacz również: 

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 506 489 514
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep wspierany przez: Idefi
Sklep internetowy Shoper.pl