Jak radzić sobie ze stresem? Skuteczne porady ekspertów
Jak radzić sobie ze stresem? Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?

Szybkie tempo życia, posiadanie wielu obowiązków, dążenie do poprawy warunków finansowych, zwiększona aktywność fizyczna, która ma pomóc w osiągnięciu upragnionej sylwetki… Taki tryb nierzadko wiąże się z dużym poziomem stresu. Nie da się ukryć, że jego przewlekłe  odczuwanie, a także brak możliwości właściwego wypoczynku negatywnie wpływa na zdrowie i kondycję organizmu. Na szczęście można sobie radzić z rozładowaniem emocji na wiele różnych sposobów. I to nawet bez wychodzenia z domu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie radzić sobie ze stresem to koniecznie czytaj dalej. 

 

Jak radzić sobie ze stresem? Najpierw poznaj przyczyny 

 

Stres to ogólna nazwa określająca różne reakcje organizmu na dane wydarzenia i sytuacje. Można wyróżnić jego dwa podstawowe rodzaje:

  • stres motywujący, który dopinguje do lepszego przygotowania się do danego obowiązku lub pozwala na większy rozwój;
  • stres demotywujący — wywołuje irracjonalny lęk, powoduje negatywne emocje, takie jak gniew czy frustracja.

Stres motywujący ma pozytywny wpływ na organizm, jednak ten demotywujący może skutkować wieloma problemami. Przewlekłe narażenie na negatywne bodźce wywołuje szereg konsekwencji zdrowotnych. Zatem jak radzić sobie ze stresem?

 

Jak sobie radzić ze stresem? Mów na głos!

 

Jednym z najlepszych i najprostszych sposobów radzenia sobie z nadmiernym stresem jest wyrzucanie z siebie wszystkich myśli ora emocji. Najczęściej wystarczy zwykłe „wygadanie się” bliskiej osobie. Mówienie na głos o swoich przeżyciach w skuteczny sposób pozwala rozładować napięcie i oczyścić emocje. Okazuje się także, że do tego celu nie potrzeba wcale rozmówcy. Jak skutecznie radzić sobie ze stresem? Wystarczy powiedzieć o wszystkim, co leży na sercu, na głos — nawet do samego siebie.

 

Jak skutecznie radzić sobie ze stresem? Postaw na aktywność fizyczną

 

Kolejnym nawykiem, który pomaga radzić sobie ze stresem jest wyżycie się podczas ćwiczeń fizycznych. Naukowo udowodniono, że trening pozytywnie wpływa na produkcję neuroprzekaźników, zwłaszcza hormonów szczęścia. Jak radzić sobie ze stresem? Znajdź ulubione ćwiczenia np. uderzanie w worek treningowy, rzucanie piłki do kosza, bieganie pod górę, gra w tenisa. Już 30 minut aktywności pozwala wyrzucić z siebie emocje i rozładować napięcie. Dodatkowym skutkiem ubocznym będzie lepsza kondycja, wytrzymałość czy sylwetka.

 

Jak radzić sobie ze stresem? Wyśmiej go

 

Z nadmiernym i przewlekłym stresem skutecznie walczyć można śmiechem. Nie jest tajemnicą, że takie działanie pozwoli rozładować nawet największe napięcia. Dlatego warto postawić na chwilę rozrywki. Jak radzić sobie ze stresem? Włącz ulubioną komedię, kompilację śmiesznych filmów wideo w internecie lub przypomnij sobie zabawne historie ze swojego życia. Możesz także porozmawiać z bliskimi o sytuacjach z przeszłości, które najbardziej was rozbawiają. To prosty, ale nadzwyczaj skuteczny sposób redukcji napięć wewnętrznych. 

 

Jak zredukować stres? Spraw sobie przyjemność

 

Kolejną metodą radzenia sobie z nadmiernym stresem jest znalezienie czegoś, co sprawia przyjemność. Mogą być to proste czynności. Nałożenie maseczki kosmetycznej na twarz, przejażdżka samochodem w ładne miejsce, wyjście na spacer, przygotowanie smacznego posiłku. Jak sobie radzić ze stresem? Szukając bodźców, które pozwolą rozładować gromadzące się w ciele napięcia. Czasem proste sposoby są najskuteczniejsze, dlatego dobrym pomysłem będzie po prostu wyspanie się i odpoczynek.

 

Jak radzić sobie ze stresem? Skuteczne sposoby

 

Nadmierny stres nie tylko negatywnie wpływa na samopoczucie, ale także wywołuje szereg skutków zdrowotnych. Może prowadzić do zaburzeń nastrojów, problemów z przewodem pokarmowym, a nawet depresji. By pozbyć się przewlekłego stresu, warto znaleźć sposoby na rozładowanie emocji. U każdej osoby działać będzie coś innego — trzeba wypróbować różnych metod. Czasem wystarczy porozmawiać o problemach dnia codziennego z bliską osobą lub wyżyć się na sali treningowej. Najważniejsze jest to, by nie tłumić emocji w organizmie, tylko znaleźć dla nich ujście

 

Zobacz również:

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 506 489 514
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep wspierany przez: Idefi
Sklep internetowy Shoper.pl