Ranking BCAA 2019

Ranking BCAA 2019

BCAA to razem z kreatyną i odżywką białkową jeden z najpopularniejszych suplementów stosowanych przez sportowców różnych dyscyplin. Swoje miejsce znajdują również podczas procesu rehabilitacji. Kojarzone są zazwyczaj jako suplementy wspomagające redukcję tkanki tłuszczowej oraz chroniące przed katabolizmem. W tym artykule przedstawimy najważniejsze informacje dotyczące aminokwasów BCAA oraz doradzimy, jaki suplement BCAA warto wybrać według 5 propozycji, które przygotowaliśmy.

 

 

Komu polecamy ten suplement diety? 1. Co to jest BCAA?

 

W koncepcji sportów siłowych i kulturystyki wyróżniamy 21 aminokwasów budujących białka organizmu. Wszystkie z nich są substratami, czyli składnikami potrzebnymi do rybosomalnej syntezy białka (rozrostu masy mięśniowej). Dzielimy je na endogenne i egzogenne. Te pierwsze to takie, które organizm potrafi sam wytworzyć (syntezować), natomiast drugie należy dostarczyć z zewnątrz z pożywieniem, gdyż są niezbędne, a ciało ludzie nie potrafi ich samodzielnie syntezować.

 

Wśród aminokwasów egzogennych specjalną grupę stanowią BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione – różniące się budową chemiczną od wszystkich posiadając dodatkowo boczny łańcuch. Wyróżniamy tutaj leucynę budującą w znacznej ilości mięśnie oraz uruchamiającą szlak MPS ( z ang. Muscle Protein Synthesis), który to rozpoczyna „budowę białek”.

 

Komu polecamy ten suplement diety? 2. Pora stosowania


Wyróżniamy rożne szkoły stosowania BCAA i wiele z nich ma swoje uzasadnienie. Najpopularniejszym schematem jest zażywanie ich okołotreningowo lub podczas jednostki treningowej, czyli „intra workout”. W takim wypadku aminokwasy rozgałęzione wykorzystywane są na cele energetyczne potrzebne do ćwiczeń i sprawiają, że trening jest jeszcze bardziej wydajny!

 

Komu polecamy ten suplement diety? 3. Sens stosowania BCAA


Należy pamiętać, że intensywne ćwiczenia fizyczne (aerobowe i anaerobowe) powodują ubytek glikogenu mięśniowego, co przekłada się na późniejszą jakość treningu. Gdy to nastąpi organizm zaczyna w znacznym stopniu czerpać pokłady energii z białek mięśniowych.

 

Czy warto stosować BCAA?

 

Oczywiście jest to sytuacja niepożądana, kiedy zależy nam na ich rozbudowie. BCAA „zabezpiecza” mięśnie przed ich rozpadem (czyt. katabolizmem) z powodu większej dostępności szybkiej energii w postaci glukozy właśnie z aminokwasów rozgałęzionych. BCAA są szybko wchłanialne i łatwostrawne, co prosperuje do efektywnego wykorzystania ich przez organizm na cele treningowe.

 

Komu polecamy ten suplement diety? 4. Działanie BCAA i jego rola

 

BCAA to kompozycja trzech podstawowych aminokwasów – leucyny, izoleucyny i waliny. Każdy z nich pełni określone funkcje w organizmie człowieka. Stosowane odpowiednio wraz z dietą wykazują pozytywne działanie, tj.:

 

  • dodają energii podczas ćwiczeń
  • przyspieszają procesy regeneracyjne po wysiłku
  • hamują procesy kataboliczne
  • redukują negatywne aspekty treningu
  • przyspieszają wzrost masy mięśniowej
  • regulują pracę układu nerwowego
  • uruchamiają szlak syntezy protein
  • działają anabolicznie

 

Komu polecamy ten suplement diety? 5. Sposób i czas stosowania BCAA


Kiedy stosować BCAA?

 

W zależności od producenta i składników dodatkowych stosowanie BCAA może być różne, jednak wyróżniamy podstawowe wytyczne u wielu z nich. Najkorzystniejszą dawką jest ok. 1-1,5 g suplementu BCAA na każde 10 kg masy ciała. Oznacza to, iż osoba ważąca 100 kg podczas treningu spożyje od 10 do 15 g aminokwasów rozgałęzionych. Najczęstszym okresem stosowania BCAA jest pora okołotreningowa oraz ta podczas treningu.

 

Komu polecamy ten suplement diety? 6. Przeciwwskazania do stosowania BCAA?


Praktycznie nie stwierdza się zagrożeń wynikających ze spożywania suplementów zawierających BCAA, gdyż te występują prawie we wszystkich popularnych produktach spożywczych, często używanych na co dzień. Oczywiście nie należy przekraczać maksymalnej sugerowanej dawki, gdyż jak w przypadku wszystkich substancji mogą wystąpić niestrawności.

 

Komu polecamy ten suplement diety? 7. Ranking najlepszych BCAA


Na rynku suplementu występuje ogromna oferta preparatów BCAA. Warto spośród nich wybrać taki, z którego będziemy w stanie czerpać maksimum korzyści. Dlatego często borykamy się z trudem wyboru odpowiedniego i na pytanie który jest najlepszy (?) zostajemy bez odpowiedzi. Poniżej wybraliśmy najlepsze z nich i stworzyliśmy Ranking BCAA.

 

Ranking BCAA Olimp BCAA Xplode 1. Olimp BCAA Xplode Powder


Olimp BCAA to suplement zawierający leucynę, izoleucynę oraz walinę. Zawiera również spory dodatek glutaminy oraz witaminę B6. Leucyna to podstawowy aminokwas budujący mięśnie oraz uruchamiający szlak syntezy protein. Reguluje procesy anaboliczne i tym samym hamuje katabolizm. Naturalnie występuje w produktach spożywczych (nabiał, mięso, ser),. Jej ilości jednak są często niewystarczające (np. w dietach wegańskich), dlatego często musi być dostarczana z zewnątrz w postaci suplementu diety.

 

Olimp BCAA to suplement zawierający leucynę, izoleucynę oraz walinę. Zawiera również spory dodatek glutaminy oraz witaminę B6. Leucyna to podstawowy aminokwas budujący mięśnie oraz uruchamiający szlak syntezy protein. Reguluje procesy anaboliczne i tym samym hamuje katabolizm. Naturalnie występuje w produktach spożywczych (nabiał, mięso, ser),. Jej ilości jednak są często niewystarczające (np. w dietach wegańskich), dlatego często musi być dostarczana z zewnątrz w postaci suplementu diety.

 

Ranking BCAA, Olimp BCAA Xplode

 

Olimp BCAA Xplode to suplement polecany przede wszystkim sportowcom i osobom amatorsko uprawiającym różne dyscypliny sportowe chcących poprawić swoje zdolności wysiłkowe oraz siłowe, a także przyspieszyć regenerację. Regularne zażywanie Olimp BCAA w odpowiednich dawkach poprawi również odporność i kondycję jelit z powodu występującej tam L-glutaminy. Olimp BCAA to suplement pozwalający osiągać znacznie lepsze wyniki siłowe.

 

Ranking Trec BCAA G-Force 2. Trec BCAA G-Force


Preparat posiada bezpieczną i łatwoprzyswajalną kompozycję aminokwasów BCAA oraz glutaminy. Połączenie pozwala na znaczne rozbudowanie masy mięśniowej. Produkt zwiększa potencjał anaboliczny organizmu oraz zabezpiecza przed katabolizmem. Pozytywnie oddziałuje na włókna mięśniowe oraz ich sukcesywny wzrost.

 

Chroni przed efektem zmęczenia i przetrenowania, a także znacznie zwiększa wydolność organizmu. Wszystko to sprawia, iż każdy kolejny trening może być bardziej intensywny i dłuższy. W porcji zawiera, aż 5g czystego BCAA ze sporym dodatkiem glutaminy. Kombinacja ta sprawia, że Trec BCAA G-Force pomaga organizmowi przetrwać trening i potęguje jego pozytywne aspekty.

 

Ranking BCAA, Trec BCAA G-Force

 

Trec BCAA G-Force:

  • dobra rozpuszczalność
  • świetny smak
  • zwiększa siłę oraz wytrzymałość mięśni
  • poprawia wydolność
  • wysoka zawartość BCAA

 

Ranking BCAA UNS 3. UNS BCAA G-Powder 600g


UNS BCAA G-Powder 600g to wyjątkowy zestaw aminokwasów rozgałęzionych (BCAA: L-Leucyna, L-izoleucyna, L-walina) w efektywnych proporcjach 2:1:1. Produkt został dodatkowo wzbogacony o dużą dawkę L-glutaminy, która we współpracy z BCAA ma wpływ na zwiększenie odporności, dostarcza energii pracującym mięśniom, a także pomaga zwiększyć szkieletową masę mięśniową. Glutamina, którą zostało wzbogacone UNS BCAA G-Power to mocne wsparcie układu odpornościowego oraz zdrowia jelit.

 

Dostarcza 5 g BCAA oraz 5 g GLUTAMINY w porcji dziennej. Produkt polecany jest do codziennego stosowania.

 

Ranking BCAA, UNS BCAA G-Powder 

 

Regularne stosowanie BCAA G-POWDER może mieć wpływ na:

 

  • podwójny potencjał anaboliczny
  • jeszcze szybszą regeneracja powysiłkową
  • realny wzrost siły i wytrzymałości mięśniowej

 

Ranking Muscle Pharm 4. MusclePharm BCAA 3:1:2


MusclePharm BCAA 3:1:2 to suplement diety, który bazuje na naturalnych aminokwasach rozgałęzionych. Preparat zalecany jest dla osób, które marzą o szybkiej i skutecznej rozbudowie tkanki mięśniowej. Szczególnie często stosowany jest przez sportowców uprawiających sporty siłowe, wytrzymałościowe lub szybkościowo-siłowe.

 

Produkt firmy Muscle Pharm jest łatwo wchłanialny przez organizm oraz w pełni bezpieczny. Jego regularne stosowanie przyczynia się do poprawy umięśnienia oraz wytrzymałości mięśni. Wszystkie trzy aminokwasy – leucyna, izoleucyna i walina występują tu w optymalnej proporcji 3:1:2 z przewagą najważniejszego – leucyny.

 

Rankinf BCAA, MusclePharm BCAA 3-1-2

 

Preparat zawiera, aż 6 gram najwyższej jakości BCAA w porcji, co jeszcze mocniej zwiększa efektywność naszego treningu. Leucyna rozpoczyna proces budowy mięśni, izoleucyna zabezpiecza je przed rozpadem, a walina pobudza proces odnowy oraz podobnie jak leucyna budowę mięśni. Jest to idealny suplement dla osób chcących znacznie poprawić parametry swojego ciała i mięśni.

 

Ranking Biotech BCAA 5. Biotech BCAA Zero


BioTech BCAA Zero to produkt przeznaczony dla wszystkich aktywnych osób, które chcą zabezpieczyć swoje mięśnie przed rozpadem, czyli działaniem procesów katabolicznych. Preparat może być bezpiecznie stosowany zarówno przez sportowców - amatorów, jak również tych zajmujących się sportem zawodowo.

 

Suplement w swoim składzie zawiera optymalne proporcje BCAA 2:1:1 z przewagą podstawowego – leucyny, która w znacznym stopniu wzmaga wzrost siły oraz wytrzymałości. Wyróżnić można także dodatek witaminy B6, która wspomaga prawidłową przemianę białka i glikogenu oraz redukuje uczucie zmęczenia i wyczerpania. W jednej porcji preparatu znajdziemy, aż 6g BCAA.

 

Ranking BCAA, BioTech BCAA Zero

 

Produkt nie zawiera cukrów, dlatego jest również polecany dla osób z cukrzycą lub zaburzeniami gospodarki insulinowej i glukozowej. Suplement Biotach BCAA wspomaga procesy anaboliczne zachodzące w organizmie, co bezpośrednio wpływa na przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl